9.4 Perkonmäki

Kuraasta ja kostiaa ja ihan onnetoon tuulen vire.

Luka: kaksi ilimaastavaa ukkoa. Lukahan siis teköö löytää ukot heleposti, se on ollu siinä aina hyvä. Ekalta ukolta Luka tuli innoissaan mun luo, sillä oli rulla suus, mut se tais tipahtaa. No se kävi uurestaan ku en hyväksyny sen ilimaasua, hakemas rullan ja toi sen mulle, mut se ei malta antaa sitä mun käteeni. Mut kyl se muutaman kerran purotettuaan rullan maahan anto sen mulle käteen. Tokalla ukolla kävi samoiten. Kolomas ukko oliki suoralla palkalla.

--> rullareeniä

Bobby: kaksi ilimaastavaa ukkoa, ja kolomas suoralla palkalla. Bobby kulkoo mettäs, hakiessaan ukkoja, mun lähettyvillä ja käyttää kyl nenäänsä, mut katteloo hiukan mun suuntahan, jotta menöökö ihan ok. Eka ukko löyty, (olin ohjeistanut jotta ukko pitää namipurkkia näkyvillä) mä juoksin Bobbyn perään. Ja hetken orottelin, ja sit se alakas antaa pieniä viitteitä siitä, et tuloo haukku -> naks ja nami (multa), ja sit se innostu, haukku hiukan paremmin-->naks ja nami, ja ainavaan parani haukku --> ukko avaa namipurkin ja palkkaa Bobbyn. Tokalla ukolla ei Bobby kauheesti enää miettiny, vaan alko heti puhista ja naks ja nami, haukkuu naks ja nami ja orotin hiukan useampaa haukkua ja naks ja nami. Lopuksi hyvän haukun jälkeen ukko palkka Bobbyn. Kolomas ukko onki suoralla palkalla.

Ihan hyvin lähtöö haukku reenin näin. Lisää vaan. Bobby ei ainakaan kauhiasti paineistu haukusta, joten se varmaan on nyt sen ilimaasutapa.


16.4 Perkonmäki

Luka: sama kuin viime kerralla, kaksi ilimaasua ja kolomas ukko suoralla palkalla. Noooo, eka ukko Luka suorastaan lentää ukon luo, ja lentää samantien mun luo, iliman rullaa. Se menööö ukolla takaasi ja taas mun luo, iliman rullaa. Kolomas kerta torensanoo, ja Luka tuo rullan, ja kun annan palkan niin se jo pinkaasi ukon luo takaasi. Hassu koira. Mut nyt se ihan selkeesti vaan unohti rullan ku oli niin innoissaan. Toka ukko, ihan sama homma, rulla unohtu. Luka tuli jopa nyt mun eteeni istumaan, mikä oli meillä aiemmin ilimaasuna... No mut kyllä asia korjaantu ja sain rullan käsiini. Ja kolomas ukko olikin suoralla palkalla. Mut sit Jaana sano, jotta anna mulle vielä rulla, ja mähän annoon. Jaana meni hetkeen matkaan puun viereen kyykylleen. Annoon Lukalle luvan mennä hakeen ukkoa. No, Jaana jotenki hianosti piti molemmilla käsillä rullaa ja kun Luka kävi sen siltä hakees, hän kehui ja ylisti koiraa ja silleen melkeen hiukan lykkäs sitä Lukan suuhun ja vähä niinku taistelu leikki tyylisesti hiukan vielä nosti rullaa Luka mukana. Lukahan oli aivan innoissaan ja toi mulle sen rullan iliman mitään moitteita.

Lisää vaan rullareeniä, mieluusti tietysti vaihdella välillä ukkojen määrää. Ja nyt oli Lukalla kyllä niin kivaa hakuilussa, ku se vaan ny pysyyski.

Bobby: samat jutut ku viimeksi, kaksi ilimaasua ja kolomas ukko suoralla palkalla. Nyt Bobby teki nenähommia aivan loistavasti itse, ja erittäin taitavasti. Siis se teki niin hienoa työtä ja sillon aivan loistava nenä Nauru Eka ukko löyty niin sukkelaan, jotta mun piti oikeen juosta sen peräs naksutteleen. No taas piti ihan hetki orottaa jotta se hoksaa sen haukun, ja kyllähän se sen muistikin. Ja taas mä naksutin parit haukut, lisäksi mä vielä orotin jotta se haukkuu niin jottei oo ukon sylis. Ja lopun hyvän haukun ukko palkkas Bobbyn. Ja tokalla ukolla  Bobby rupeski haukkuun torella hianosti, ja lisäksi vielä niin jottei se ollu ukon sylis. Hyvä Bobby. Kolomas ukkokin löyty tosi heleposti ja oli oikeen hianoa kattella sen työskentelyä, ku siitä kans hianosti näkyy, jotta kuinka ne hajut siä mettäs menöö.

Lisää haukkumista, vaihdella kans ukkojen määrää.