Oltiin jälleen reenailees Nokialla, tällä kertaa erään päiväkodin pihassa. Tuo päiväkoti on purettavien listoilla, ku siellä on kuulemma pahat homevauriot.

Lukalle otin pikkuusen tällä kertaa ilimaasua. Elikkäs eka ukko lähti näkölähtönä piiloon. Ja mä päästin Lukan "ettiin" ukkoa....eihän Luka ottanut sitä vakavasti, eihän tommosta tartte kattella, ku se nähärään. No hetken siinä palloiltuaan (se olis menny ettiin niitä "oikeita" ukkoja, jotka olivat menneet jo aiemmin piiloon) se meni tämn ekan ukon luo, ja toi hianosti mulle rullan käteen. Ja näytöllekki lähti hianosti. Toinen ukko oli piilos rakennuksen syvennyksessä, nyt Luka toi rullan myöskin hianosti, mutku sanoin sille jotta näytä, niin eihän se lähtenykkää suoraan ukolle, vaan olis menny kolmannen ukon luo. Mut sain sen kuitenki käännettyä takas tokalle ukolle. Kolomas ukko oli "piilossa" lumikasan kupeessa näkyvällä paikalla....Ei Luka sellaasta halua ettiä, eihän siinä ole mitää haastetta.. No aikani orottelin, niin kyl se sitte hoksas, jotta seki ukko piti hakea. Sitte se kirmas mun luo innokkaana, ja mä kehuun sitä, mut sitte huomasinki jotteihan sillä ollukkaa sitä rullaa suussa. No ei Luka ollu nähny ukon käres sitä...laitoin Lukan uurestaan ukolle, ja sitte se toiki sen rullan hianosti. Mut tosiaan, Luka hoksaa rullan ihan hyvin (täytyy siihen vaan laitta jotain heijastinta, jotta se näkyy). Ja näytölle menot suju hyvin, vaikka se meillä jäi takkuamaan ennen mammalomalle jäämistä.

 

Bobbyllekkin halusin kokeilla yhtä ilimaasua. Eka ukko meni piiloon ihan lähelle, ohjeistin ukkoa pitämään nakkipurkkia esillä, silleen, jotta Bobby näköö sen. Ja hetken aikaa BObby mietti, jotta mitäs pitääs teherä jotta purkki aukeaa. Siis se mietti varmaan kaksi sekunttia ja alakoo haukkua Siis wau. Mun koira osaa ilimaasta. Se haukku tosi hianosti, juuri niinku olin opettanut, jotta sopivalla etäisyydellä ukosta ja istuen. Sitte seuraavat ukot oliki suoralla palkalla. Toinen ukko oli rakennuksen syvennyksessä, johon Bobby kiitiki suoraan, mutta ei osannu oikeen kohorentaa hajaua oikiaan kohtaan. Se tuli mun luo hiukan ihimeissään ,jotta mitäs ny. Mä autoin sen takas syvennökseen ja annoon sen rauhas paikantaa ukon. Kyllähän se sieltä nurkasta löytyki. Kolomas ukko oli menny piiloon vanhan tyhjänä olevan perunakellarin oviaukkoon. Sen Bobby löyti vaivatta.