Meillä alakas maanantaina Bobbyn kanssa TOKO-kurssi YLOKKin kanssa.

Jes, olipas se mukavaa piiiiiitkästä aikaa. Meitä on siinä ryhmässä kuusi ihmistä ja kuusi koiraa.

Ensin oli katsekontakti harjoitusta silleen, jotta kaikki koirat olivat läsnä. Noooooo meirän pikku Bobby, enimmäkseen haukku kaikki läsnäolijat, mutta kyllä se aina välillä oli hiljaaki, toki vain hetkittäin, varsinki silloonku oli nakkia naamas Tuo katsekontakti harjootus ei menny oikeen nappiin, ku mä orotin jotta koira katsahtaa minuun, jotta voin antaa sille nakin....niin Bobby otti kyllä kontaktia, mut se haukku...Tähän on syynä se, jotta meillä on Bobbyn kanssa ollu tiiviit haukkuilimaasu reenit menossa naksuttimen kanssa. Jotenka koiruliini tarjoaa minulle haukkumista joka väliin. En tiä sitten, jotta pitääskö sen vaan haukkua siinä, vai menöökö reppana sekaasin, ku välillä palakkaan sen siitä jotta se on hilijaa ja taas välillä siitä, jotta se haukkuus.....

Sitten otimme hiukan koko porukalla sivulle tuloa... ja Bobbyhän osaa sen jo jotenki, mut nyt saatiin kärestä pitäen ohjausta, niin sivulle tulo parani hianosti + siihen otettiin samalla se istuminen. Ei Bobby montaa toistoa tarvinnu, ku se hoksas jotta kuinka sen orotetaan sivulle tulevan ja mitä sitten teherähän ku ollaan sivulla, istutaan. Ja oli hianoa huomata, jotta ku sen kanssa tehtiin sit oikeesti jotain, niin ei se noteerannu niitä muita koiria sit ollenkaa, vaan sillä oli tähtäämes nakki, ja vielä enemmän sillä oli tähtäämes mun taskussani oleva narupallo Sillä mä aina välillä leikitin koiraa, ku oltiin eka otettu parit kertaukset.

No sitte otettiin hiukan seuraamisreeniä yksitellen. Siinä Bobby oliki jo sitte ihan haka..se seuras tosi nätisti. Ainut, mistä tuli sanomista oli se, jotta tulisi reenata liikkeelle lähtöä perusasennosta, ja lopettaakkin se liike perusasentoon. Lähtö ihan ok, mutta ku olisi pitänyt seuraamisen jälkeen istua kehotuksesta, niin Bobby kerkes aina mun eteeni vasemmalle silleen vinoo, eli sen takapuoli oli klo 9 asennossa. Tätä pitää ny reenata kotona. Niinku toki noita kaikkia muitaki.

Lopuksi oli vielä semmoonen asia, jotta luoksetulo. Täti piti Bobbyä kiinni ja mä juoksi ja huutelin BOOOBBBYYYY (BOOOOOBIIIII) ja käännyin hetken päästä ja täti päästi koiran irti...Bobby tuli tosi nopeesti, siis se juoksi niin lujaa ku ikinä vaan töppökoivilla pääsi, suoraan mun luo. Ja kun se oli mun luona mun eres, niin mä salamana heitin mun taakse narupallon. Ai että oli hiano luoksetulo

Läksyjä kotiin: kaikkea noita tulisi ny reenata seuraavaan kertaan. Toi katse kontakti juttu on kyl hankala. Ainut missä se meillä menöö tosi hianosti on, ku annan koiralle ruokakupin. Tällöin vaadin sen menemään makuulle, lasken kupin lattialle ja sitten ku se katsahtaa minuun annan luvan mennä syömään.