Tammikuun viimeiset reenit

Lukalla oli kaksi maalihenkilöä piilossa, suorat palkat. Lukan etsimis tarinat ovat jo vanhan toistoa... mut eka ukko löyty tosi helposti. Toista ukkoa piti toki hakea hetken aikaa, Luka jopa odotti multa vähä niinku apuja, et ku tahtonu saara hajua. Mut kyllä se sitte itte teki hommat ja löyti ukon ihan nenää käyttämällä, toki tällä kertaa jäljen perusteella löyti. Lopuksi otettiin rulla reeniä:  yksi henkilö piti rullaa kädessä tien reunassa, ja minä lähetin koiran hakemaan. Luka haki hienosti ja reippaasi rullan, ja ny se antoi rullat mun käteeni, eikä meinannukkaa tiputtaa maahan, kuten oli aiemmin teheny. Näitä toistettiin neljä kertaa, joka kerralla henkilö vaihtoi paikkaa. Neljäs toisto oli liikaa Lukalle, se alko kyllästymään. Haki kyllä, mutta ei mielellään, ja se jopa katto mun päälle, jotta onko pakko hakia, ku sen olis pitäny kivuta hangen yli...meni se kuiteski.

--> seuraavaan rulla reeniin tarttis miettiä tarkasti, et mitä teherä...Luka ei pelkkää toistoa kestä... pitää olla haastetta. Ehkäpä kolme rulla hakua, kolmella eri ihmisellä ja kenties niin, että kuljetaan tietä pitkin, jonka varrella "maalimiehet" olisivat rullien kanssa.


Bobbyllä oli kolome ukkoa piilossa. Ekaksi sain komennella koiraa, jottei se karkaa hakemaan ukkoja ennen lupaa, on niin innoissaan jottei malttaasi millään orotella. Sain Bobbylle liivit päälle ja jopa hiukan hallittavuutta reenattihi, jonka yhteydes laitoon koiran makuulle, ja siitä annoin luvan lähteä hommiin. Mielestäni hyvä, jotta koira ei suoraan autosta lähäre juokseen mettähän hommiin, vaan ekku hiukan rauhoitutaan ja ollaan hallinnassa.

Bobby teköö erelleen tosi tarkkaa ja keskittynyttä työtä. Se löytää vaivatta, ja orotteloo mua, jos ei sillä ole hajua. Mutku se saa hajun niin irtaantuu. Nyt oli tosi hassu koira, ku maalimies anto palkkaa, niin Bobby meinaski mennä maalimiehen syliin asti, jotta sais sen nakin nopeempaa...tähän asti Bobby on hienosti istunu ja orottanu kärsivällisesti palkaa. Nooo, täytynee maalimiehen antaa koiralle nakki vasta, ku koko koira on hianosti paikallaan.

Oon Bobbylle kotona myös naksutullu ilimaasua. Eli oon haukuttanut sitä seuraavasti: 1. minä seison, odotin että Bobby istuu, kun istui niin naks ja nami, tätä toistin muutamia kertoja, toistoja niin kauan, että Bobby tarjoaa istumista. 2. minä kyykyssä, odotin että Bobby istuu, kun istui niin naks ja nami, taas toistoa niin, että Bobby tarjoaa istumista heti. 3. minä makaan lattialla ja taas kuten erellä. Kun noita vaihteita vaihtelin eli vuoroin seison, istun ja makaan, ja koiralta orotan joka kerta, että istuu tietyn etäisyyden päässä minusta. Seuraavaksi lisäksin semmoista  pientä häiriötä siihen, että heilutin leikkirottaa, tarkoituksena se, että koira ei kunahrakkaa leluun, vaan istuu. Lisäksi kaivoin taskuja, muka ottaakseni namia sieltä, tässäkin tapauksessa Bobbyn piti vaan istua. Kaiken näiren jäläkehen ollahan päästy siihen pisteeseen, jotta istuessa tulee koiralta myös haukkua. Tätä olen nyt naksutellu, ja silleesti, että välillä naksuttelen pitkille haukku sarjoille, ja välillä kun tulee vaan yksi haukku. Haukuttamista siis tapahtuu, kun istun, makaan tai olen kyykyssä. Ja Bobby istuu ja haukkuu. Kaikkia noita ollaan tehty siis vasta kotona sisällä...tästä pitääs seuraavaksi mennä ulos, jos nyt ei tulisi enää niitä paukku pakkaasta. Ja pihalla täytynee varmaan aloittaa ihan istuttamisesta joka asennossa. Paitsi, jotta Bobby tarjoaa haukkumista joka tilanteessa.