1.7 se siis alkoi, Bobbyn koirakoulu. Sitä pitää Veli-Matti Aaltonen tampereella. Eilen oltiin teivon raviskan parkkiksella, jame mentiin sinne silleen, et siellä oli jo muutama koiruli paikalla. Mun piti ottaa tuo meirän termiitti mukahan kekseineen päivineen. Bobbyn tullessa alueelle, saatiin heti osaksemme huomion, Bobby haukkui minkä ehti kaikille ihmisille ja koirilla.... ai mitennnii on mettäs kasvanu... Oon mä sitä kyllä vieny ihmisten ilimoolle, mut näköjään aivan liian vähä. No mä sit olin koiran ja ipanan kans siä hiukan kauemmana, ja kun Bobby huomas jottei noille kannata haukkua, ja rentoitui laittaen pötkölle, otin askeleen lähemmäs ryhmää ja sama haukku metakka siitä seuras. No mulle on aivan uutta tommoonen, ja en oikeen tienny kuinka päin olisin, mut katse kontaktin saadessani annoon Bobbylle aina kehuja ja nakkeja...mut ei se  oikeen mitää tehonnu. No ei se mitää. Ne muut lähti ja me saatihin Bobbyn kans yksityisopetusta. Se oli ihan jeees. Siinä aloitettiin kosketuskepin "kosketusta" kuonolla, ja klikkerihän siinä oli apuna ja nakkeja. Bobby sai kehuja, Veli-Matti sano, et ihan hyvä ettei me oltu ensimmääsiä siinä ryhymäs, ku muut olis pian masentuneet. Bobby hokas heti mistä oli kyse, kouluttaja sanooki, jotta se meni niinku suoraa oppikirijoosta =o). Toki ihan alakuun Bobby tarjos makuulle menoa, ku sitä mä oon sille naksutellu.

Ihan kivalta vaikuttaa tuo koulu ja myös koira, kunhan siltä sais tuon turhanpäivääsen haukkumisen pois....Ny pitääs itte askarrella se kosketuskepukka ja aloittaa läksyjen suoritus kotona.

Hitsi ku pitääs taas kulukia kameran kans, jotta sais tosta rekusta jotain kuvia, niin monia hyviä tilanteita on ollu ja myös niitä typeriä. Isoin typerä asia mitä Bobby on ruvennu tekemähä, on Lukan jylppiminen...voi saa***na sanon mä. Kyllä mä oon sitä siitä heti kieltäny. On se semmoonen pakkaus jotta... Mut on sillä niitä söpöjäki hetkiä.

Oltihin koirien ja Hertan kans viikon reissussaki pohojanmaalla mökillä. Ja voiku meni hienosti. Koirat olivat niinku aina olisivat olleet reissus, sieltä mökiltä päin käytihin kyläälemäs ja lenkkeilemäs hiukan erilaasis maastoissa. Bobbysta tulee kyllä hyvä reissukoira.