Koirakko:
Anne ja Luka
Paikka:
Pinsiön metsiköt
Olosuhteet:
kuuma, aurinkoinen pienen pieni tuuli puhalsi

Harjoituksen tavoite:
ilimaasua, iliman toistoa, umpipiilot

Ohjeet/apuvälineet maalimiehille:
Kaksi ukkoa piiloon, ei tartte teherä mitää muutaku olla piilos.

Koiran toiminta:
Voi kökkö, kokeet senku lähestyy ja koirulilta on into karonnu.
Luka teki hommia kovasti löytääkseen ukkelit, jokka oli menny umpinaisiin piiloihin. Hyvin löyty eka, pienen haeskelun jäläkihin, mutta se oli kenties hiukan vaikee, ku Luka ei päässy ollenkaa ukon luo nuuhkaseen kunnolla, vaan joutui maton läpi nuuhkimaan. Niinpä Luka oli kyllä tulos mua kohti innokkaasti, mutku mä en oikeen tienny, et saanko mä ny orotella sitä, jotta se tuloo istumahan mun etehen vai mikä, joten mä pönttö hipsuttelin vaan eri suuntahan ku koiruli. Ja sitte Luka hämmenty, ja olis kans vaan jatkanu etehenpäin. Mä sit pyysin sitä tulemahan mun etehen ja sit mentihin kattomahan sitä ukkoa. Luka ei oikeen tahtonukkaa mennä sinne, se oli varmaan hiukan epävarma siitä et onko siä ukko piilos vai ei. No sitte mä avasin sille niitä mattoja sevverran jotta se pääsi hakemaan ukolta palakan.

Toiselle ukolle soitettihin sitte jotta avaa piilonsa "ovet" siten, et Luka pääsöö ukon luo. Toista ukkoa Luka haki ja haki. Mä annoon sen pyöriä ja teherä hommia, ja kyllä se sitte tovin kuluttua löytiki ukkelin ja mun muistaakseni se tuli ihan kivasti mun luo, toki pitiköhän mun sitä kutsua. Näytölle meno tapahtu saman kaavan mukahan ku aina enneki.

Hyvää/huonoa harjoituksessa:
Hyvää: Luka teköö töitä hienosti, se orotteloo mua ja kuitenki irtaantuu tarvittaessa. Huonoa: Ilimaasut ja helle.

Mä en käsitä mitä mä keksin Lukalle sinne peruspäivä kokeeseen jottei se reppana läkähdy, ja siten ei jaksais ees juosta mihinää mettäs....jokin juttu täytyy keksiä siihen oven suulle, jotta luukkua voi pitää auki. Ja pitää muistaa märkäloimut ja ennekaikkea mä käytän sen ekku uimas.

Huomioitavaa ens kerralle:
???????