Koirakko:
Anne ja Luka
Paikka:
Ruutanan masto
Olosuhteet:
ei tuulta, eikä satanu, ihan kiva keli, paitsi tietysti olis saanu tuulla

Harjoituksen tavoite:
Ilimaasuuhin terävyyttä lelulla. Eli kun koira on löytäny, sen tulisi tulla mun luo kuin salama.

Ohjeet/apuvälineet maalimiehille:
Kolome ilimaastavaa ukkoa piilohon, ei mitään nameja mukaan. Ja nelijäs ukko menöö piilohon ku vipa ilimaastava on löytyny ja antaa suoran palakan Lukalle.

Koiran toiminta:
Ensin hiukan lämmittelin Lukaa, me köpöteltiin tien reunaa Luka kytkettynä.

Luka löyti ekan ukon aivan tosta noin vaan, ei palio tarvinnu haeskella. Ja mun piti siis olla tarkkana, ku Luka löytää, ja heti ku se vilikaasoo muhun mä näytän lelua ja kutsun Lukaa (haastan leikkiin). Mutmut, emmä mitää nähäny, et oliko Luka maalimiehellä vai ei. Mut Luka lähti tulemaan mun luo mutta epävarmasti, ja mäki emmiin, jotta löytikö se vai ei. Sitte ku Luka istui mun eteeni, ni mä olin sata varma jotta se oli ukon löytäny. Mutta mitäs mä teen sitte, alan huitoon ku pölijä frisbiitä koiran nenän eres. Luka alko hiukan leikkiä, mut olihan se niinku haloolla päähä lyöty. No sit mä hoksasin sanoa että näytä...Luka lähti menemään ukon luo, mut jäi haahuilemahan siihen, et tuunko mä sieltä perästä, vai alankohan mä taas hillumaan sen frisbiin kans. Mut kyllä me sen ukon luo päästiin.  Ja sit mä annoon ukolle nakki purkin ja se palakkas Lukan.

Toisenki ukon Luka löyti tosta noin vaan. Enkä mä taaskaa nähäny että koska se koira kattoo mun päälle, vaan mä pölijä aloon heti pian ku Luka oli löytäny ukon niin huutelemaan Lukaa ja huitomaan sen frisbiin kans?!? Ja sitte ku Luka tuli leikkimään mun kanssa niin mä jatkoon sitä liian kauan, ku Luka jo ittekki irrootti siitä lelust irti ja lähti näyttämähän mulle sen ukon sijaannin. Ukon luo saavuttuamme annoon ukolle taas nakit, jotta hän saa palkita Lukan.

Kolomas ukko meni jo paremmin, mä näin ku Luka oli sielä, mä näin ku Luka katto mua, mä näin ku se jäi orottelemaan, että koskas se frisbii tuloo esiin ...... No tulihan se sieltä mamman taskusta esiin ja sitte Lukkis tuli mun luo leikittiin hetki, ja tosi nopeesti lähärettihin ukon luo. Nyt meni ajootus nappiin.. mutmutmutmut

No vipa ukko oli lähteny tällä välin piilohon ja mä lähetin Lukan matkaan ja no Luka on varma työskentelijä se tietää mitä se teköö ku se hakoo ukkoa, toki se tämänki löysi tosi heleposti. Ja nyt se sai heti nakit nassukkaan.

Hyvää/huonoa harjoituksessa:
HUONOA: Minä sekoilin, ja sekoilin, liikaa elementtejä ilimaasu juttuhun. Minä aloin teherä hommasta ihan pölijää. Hyvää oli se että muistin kuitenki sekoilusta huolimatta kehua Lukaa, joka teki hienosti vaikkakin hämmennyksis hommia.

Huomioitavaa ens kerralle:
JÄTÄ FRISBII kotia, tai palakkaa vasta sitte ku vipaki ukko on löytyny frisbiillä. Ilimaasus palataan ny askel taaksepäin, muistutellaan Lukalle jotta mitäs ny oikeesti pitääkää teherä ku se on ukon löytäny. Ilimaasu reenejä toisintoina monta peräkanaa ja lopuksi vaikka yksi ukko kauemmas piiloon ja suora palakka. Koskapa nyt jos koskaan tuo koiruli on hukassa sen ilimaasun kanssa, ku mä vähän kokeelin....