Koirakko:
Anne ja Luka
Paikka:
Pinsiönkankaan koulun ääressä olevat metsät
Olosuhteet:
piskuinen tuuli kävi, hiano, leuto kevätsää

Harjoituksen tavoite:
Lukalle nelijä ukkoa piilohon, ja heistä kaksi ilimaasulla ja kaksi suoralla palakalla.

Ohjeet/apuvälineet maalimiehille:
Kaksi ekaa ukkoa menöö piilohon iliman nakkeja ja kaksi suoran palakan ukkoa menöö vasta jälkeenpäin, ku viimeinen ilimaasu on saatu, piilohon

Koiran toiminta:
Voi voi ja lämminleipä... Luka löyti hienosti ekan ukon, mutta näytölle ei lähteny heti. Se Kävi nuuhkasees ukkoa ja sitte se kävi nuuhkimassa lähistöllä olevaa puskaa ja kävi pissillä :o( Ja sitten ku se oli tarpeensa teheny niin se tuli kyllä mun työ päi, mutta se tuli vaan mun työ haistelemaan lisää kaikkia kivoja hajuja..mitä tuo koira oikeen rotestoo? No lopulta se kattoo vähä mun päälle ja painoo sen puonsa maahan... Näytölle meni hianosti.

Ja mitenkä menikää se toinen ilimaastava ukko. Luka toki löyti, se kävi kattoos et tuos se ukko on, ja taas se vaan kävi kattomas puskia ja pissi ja sitte se tuli mun työ ja kiiti mun ohi, ja kävi kakkalla. No se meni sen piikkihin jotta toisella oli hätä. Ku se oli asiansa hoitanu, niin sitte se meni uurestansa sen ukon luo aivan eri meiningillä, mutta ilimaasulle tulo kyllä takkus, ei meinannu tulla millään. Loppuksi se tuli ja istahti noin viiden metrin päähän musta. voivoivoi. Mikä mun palleroon on ny menny.

Suorat palakat oli ehkä tarpeen, Luka löyti ukot hyvin ja sai herkut heti. Lopuksi oltihin siä mettäs ja mietittihin, jotta mitä vois ny teherä, jotta Luka tulis mun tykö innoissaan ja nopiaa.

Sen tähärenhän mä oon teheny ny sitä palio, jotta mulla on kaikki namit, ja maalimieheltä saa sitte vasta ku mut on haettu paikalle.

Hyvää/huonoa harjoituksessa:
Luka toimet oli pössöä :o(

Huomioitavaa ens kerralle:
No ny aateltihin jotta kokeellahan että mä leikin hetken aikaa Lukan kanssa ku se tuloo kertomahan että on löytäny ukon. Eli ku Luka löytää ukon ku se vaan vilikaasoo muhun päin niin mä heiluttelisin sille jotain lelua haastaen taisteluun ja sitte menttääs yhyres sen lelun kaa sit maalimiehelle.