Koirakko:
Anne ja Luka
Paikka:
Puuvuori, Pinsiö
Olosuhteet:
heikkotuulinen kaunis puolipilvinen keli

Harjoituksen tavoite:
Ilimaasu kuntoon. Ja yksi suorapalkkaus.

Ohjeet/apuvälineet maalimiehille:
Kolome ilimaastavaa ukkoa piilohon, ei mitään nameja mukaan. Ja nelijäs ukko menöö piilohon ku vipa ilimaastava on löytyny ja antaa suoran palakan Lukalle.

Koiran toiminta:
Luka löyti ekan ukon aivan tosta noin vaan, ei palio tarvinnu haeskella. Luka lähti maalimieheltä hyvin tulemaan, mutta meinas poiketa linjasta tulla mun luo, ja meinas mennä pissalle, siis kyllä mä huomasin. Mä sit kehotin Lukaa tulemaan mun luo, ja kyllä se sit hienosti tuliki. Ja sit mä annoon sille palkan ku se istahti suurinpiirtein mun eteeni ja sit mentiin lujaa kyytiä maalimiehelle, iliman liinaa. Ja mä annoon sit namipurkin maalimiehelle, jotta Luka sai sit häneltäki palkan.

Toisenki ukon Luka löyti tosta noin vaan. Ja nytki Luka hiukan epäröötti tulla se kattoo mua ja sitte se käänti nenun toisaalle, aivan kuin nuuhkien jotain. Mä taas sit kehootin sitä tulemahan mun luo ja kyllä se taas ihan hianosti tuliki ja istuu tosi hyvin mun eteen ainaki melekeen etehen.

Kolomas ukko meni jo hiukan paremmin. Mut edellisen toisinto oolmoust.

No vipa ukko oli lähteny tällä välin piilohon ja mä lähetin Lukan matkaan ja no Luka on varma työskentelijä se tietää mitä se teköö ku se hakoo ukkoa, toki se tämänki löysi tosi heleposti. Ja nyt se sai heti nakit nassukkaan.

Hyvää/huonoa harjoituksessa:
HUONOA: ilimaasut, Hyvää: ilimat

Huomioitavaa ens kerralle:
kun Luka tuloo kertomaan löyröstä, hihku ja kehukehukehu koiraa ja oikeen kunnolla ja ylipirteesti.