Koirakko:
Anne ja Luka
Paikka:
Pinsiö
Olosuhteet:
heikkotuulinen kaunis puolipilvinen keli

Harjoituksen tavoite:
Ilimaasu kuntoon. Ja yksi suorapalkkaus.

Ohjeet/apuvälineet maalimiehille:
Kolome ilimaastavaa ukkoa piilohon, ei mitään nameja mukaan vuoronperään. Ja nelijäs ukko menöö piilohon ku vipa ilimaastava on löytyny ja antaa suoran palakan Lukalle.

Koiran toiminta:

Eka ukko meni "piiloon" kiven viereen, sellaiseen paikkaan, josta mä näen hänet ja toki Lukaki näki. Me lähärettihin Lukan kans silleen liikkeelle, jotta kuljettiin hihnassa ensin palanmatkaa tietä pitkin ja vielä mettän puolellaki sevverran, jotta mä näin ukon. Laitoin Lukalle sitte vasta liivit päälle ja irrotin remmit, pyysin sitä orottelemahan hetken aikaa. Tokihan Lukkis oli jo nähäny sen ukon. No minä annoon sille luvan jotta olehyvä. Koiruli lähti heti ukolle ja nuuhki häntä ja katsahti mua ja mä aloin kimiällä ja pirtiällä äänellä kehumaan Lukaa maailman parhaaksi koiruliksi. Ja kappas vaan Luka tuli mun luo torella hienosti =o) ja istahti vielä suht eteen. Mä annoon sille lihapullaa ja sitte sanoon heti jotta näytä. Ja niin me kirmattihin molemmat ukon luo ja annoon sitte ukolle namipurkin jotta hän voi palkita Lukan.

Tällä välin toinen ukkeli oli menny "piiloon", taassen niin jotta mä nään mihinä se on. Ja Luka meni ukolle taas ihan intopiukeena, ja sit ku se taas hiukaki katsahti muhun ja taas mä kieu'un niin jotta ilimat meinas loppua keuhkoosta. Luka lähti taas tulemahan mun työ tosi pirtsakasti. Jee! Ja istuihan se mun eteenikin ja heti ku olin tunkenu sen suuhun lihapullaa niin mä sanoon jotta näytä, sitte lennettihin jälleen ukon luo joka sai jälleen kerran multa purnukan palkitakseen Lukan.

Kolomas ukko oli menny karoksihin, niin jotta mä näin mihinä seo. Luka ponkas sinne hetimiten ja jälleen kerran se tuli mun luo ku mä kalakatin jotta kyyyyyllä soot hieno koira, vähäkö taitava jätkä!! Ja erellisen kertausta, siis ihan jees meni.

Nelijäs ukkeli oli pinkaassu tällä välin pusikkohon tai oikeestansa kiven taa. Ja Lukkis luuli kait että reenit oli loppuku sei haistellu mitää muutaku maata ja siten, jotta se haisteli jotain muutaku ihimsen jäläkiä, sillei ollu mitää kiirusta mihinkää. Jotenka mä hiukan käänsin rintamasuuntaa, jotta se ponjaas mihinä olis vielä kenties yksi ukko. No löysihän se sen sitte ja sai suoran palakan. Ja leikkiä.

Hyvää/huonoa harjoituksessa:
Hyvää: jotta mä tajusin että äänen käyttökin tosiaan tehoaa ja vaikuttaa koiran mielialaan.....ja se jotta mä ymmärrän sen jotta Luka on tylsistyny...ja se jotta mä päätin ottaa jossain välissä sille jäläkee, tod.näk kokeiren jäläkihin.

Huomioitavaa ens kerralle:
kun Luka tuloo kertomaan löyröstä, hihku ja kehukehukehu koiraa ja oikeen kunnolla ja ylipirteesti.