Koirakko:
Anne ja Luka
Paikka:
"teletappimaa" Pinsiössä 
Olosuhteet:
tuulinen, ihan kiva keli, ei paistanu, eikä satanu.

Harjoituksen tavoite:
nelijä ukkoa, neljä ilimaasua, siten että ohojaaja liikkuu.

Ohjeet/apuvälineet maalimiehille:
ukot on vaan piilossa, ei tartte teherä mitään, ko minä tuon namit ja koira hoitaa ilimaasulla löyröt yms.

Koiran toiminta:
Jepujee. Pinsiössä reenattihin Lukan kotikulmilla =o) Lukalle meni nelijä ukkoa piilohon ja kaksi niistä mettähän ja yksi meni soramontun semmoosehen raaterihi, ja yks poiketen alun suunnitelmasta meni sellaasen isoon traktorin hyttihin istuskelemahan. Ensin piti mennä sen traktorin alle, mut maalimies huomas jotta sen vekottimen ovi oli auki, joten sinne sitten.

Ekaksi lähärettihin Lukan kans mettähän kattelemahan. Nooo hetihän se eka ukko löyty, Luka seuras jäläkiä. Ja hianosti Luka lähti heti ukon luota mun luo ja siinä katsoon tilaisuuren tulleen. Mä hipsuttelin etehenpäin eri suuntaan missä ukko oli. Ja Luka tuloo hianosti mun etehen istumahan =o) =o) =oD Ja sitten taasen vaan liina koirahan kiinni ja NÄYTä ja tuhatta ja sataa ukon luo. Täytyy sanoa, et ku mä oon viemäs ne namit sinne maalimiehelle, niin Luka puka osaa hianosti orotella siellä ukolla niitä herkkuja. Toki se katteloo mua päin, jotta tuonnyjo ne nakit. Mut se ei kuiteskaa oo kertaakaa meinannukkaa jättää ukkoa sinne piilohonsa.

Sitte lähärettihin etenemähän sitä mettän alareunaa, hiukan nousten ylös päin. Meinaan se metikkö oli niin jyrkän rinteen selekämää jotta huhhuh. No jostain kumman syystä Luka olis vaan halunnu mennä sinne soramontulle, mut mä komensin sitä takaasi, aatelin, jotta emmä jaksa toistamisehen kiivetä sinne vuorelle. No, toinenki maalimies löyty torella heleposti, ja Luka ryntää mun tyköni ja mähän siis hipsuttelin taas etehen päin. Nyt Luka ei tullukkaa ihan suoraan mun luo, se kävi pissulla siinä lähellä ja sitte se mietti, niin jotta pikkupikku aivojen raksutus kuului mulle asti. No se tuli siihen tuloksehen , jotta tuo emäntä pitää pysäyttää. Se istuutui mun etehen, toki se istui noin kahden metrin päähän musta. Kai se otti jonku varan siihen, et mä huomaan sen tullehen mun etehen, enkä kompastu siihen ;o). No loppu onki sit jo tuttua, ja mentihin ukon luo yhyres ja Luka sai palakkansa.

Kolomas ukkeli oliki sitte jos siä soramontolla. Ja sinnehän me sitten tähärättihin. Luka loikki innoissaan, jotenki siitä aisti sen, jotta "hei täähän on kivaa, ku tutussa paikassa voi leikkiä piiloosta". No ukko löytyi tuttuhun tapaan heleposti. Ja nyt Luka tuli sieltä ihan yes mun eteheni, tokihan mä taas liikuun. Mutta kuinkas se Luka ny teki se meni maate siihen mun etehen ? häh? No mä oikaasin sitä, niin jotta se tuli siihen mun etehen istumahan. Olikohan koiruus jo uupunu? Jatko meni niinku aina.

No sitte mä aattelin, jotta tuo nelijäs ukko on vaikia löytäää ku se oli menny sinne traktorihin isutmahan. Mutta mitä vielä Luka löysi senki siis niin helepon näköösesti jotta. Se pyöri hetken aikaa sen traktorin ympäri ja nousi ylös päin, mutta eihän se raase päässy, joten minä menin auttamahan. Avasin maalimiehelle oven ja hän tuli hiukan alemmas palakkaamahan Lukan.

Hyvää/huonoa harjoituksessa:
Luka toimi ihan hienosti. Ilimaasut oli meleko hyviä, siihen nähären jotta mähän siis liikuin.

Huomioitavaa ens kerralle:
ilimaasuja ilimaasuja tuloo reenata.