Koirakko:
Anne ja Luka
Paikka:
Kirskaanniemi
Olosuhteet:
Kaunis keli, hiukan paisto aurinko, pieni keväinen tuulenvire.

Harjoituksen tavoite:
hienot ilimaasut, ja maalimies löyrön vahvistamiseksi yksi suora palkka

Ohjeet/apuvälineet maalimiehille:
Kolome ukkoa piilohon, yksi saa namit mukahan, ja antaa Lukalle heti nakkia ku Luka löytää hänet. Kaksi muuta ukkoa, ei tee mitään, mä vien jälleen namit mukana.

Koiran toiminta:
Tarkootus oli että yksi maalimies menöö niin kauas piilohon, jotta Luka löytääs sen vipana, ja sais näin vipana suoran palkan. Mutta eihän se niin menny. Luka löyti tämän ukon ekana, Luka suorastaan lensi tämän maalimeihen luo. Ei se kauhiasti keriinny pysährellä saati ihimetellä ku se löysi maalimiehen. Nooo, eipä tuo haitannu. Mä hiukan mietiin, jotta kuinhan käyrähän ku Lukan tarttoo seuraavalta maalimieheltä lähtiä ilimaasemahan.

No tosi hetken se Luka pyöri ja pyöri ja löyti tosi nopiaa sen toisenkin ukon. Ja hianosti se tuli mun luo eteen istumahan. Siis torella upiasti! Ei se epärööny hetkiäkää. No liina kiinni ja "näytä", ja mentihin Lukan löytämän ukon luo, ja mä annoon ukolle namipurkin, ja näin saatihin Lukalle palakkaa.

Kolomas ukko oli mennykki hiukan kinkkiseen paikkaan piilohon. Hän oli noussu sellaasehen kiven kolohon, eli hiukan yllemmäs oli menny. Luka haki ja haki, me käytihin hiukan eri suunnalla, ku ehän mä tienny missä se ukko oikeen oli. Ja sit mulle sanottihin, jottei eremmäs kannata mennä, ku sielä menöö Martan jäläki. No käännyttihin takaasi päin ja Luka kimpooli lähelle tietä, joten kutsuun sitä. Luka tuliki kuin tuulis pää mua kohore, muttei tullu niinku mun äärehen, vaan se jatkoo kuitenki hommia. Eli tuli havaatua semmoonen seikka, vaikka koiruutta joutuu välillä huuteleen, niin se ei häiritte sen työskentelyä, eikä se tuu tekeen mitää "vale" juttuja. Sitte siellä tiellä meni ihimisiä ja koira, ja Luka katos sen tien ja isoon kiven väliin, ja mä meen huutelemaan sille, jotta tänne päin. Sitte mulle supaattihin, jottei kannata ny kutsua koiraa. Ahaa, silloli siis hajuki. Sitte se yhtäkkiä putkahti sen kiven takaa, ja loikkas semmoosehen kolohon, ja tuli hianosti mun etehen istumahan. Siis Luka teki torella hianoa työtä, ja mikä kivointa huomata, jottei se antanu tiellä ihan siinä lähellä menevän koiran häiritä sen hommia. Voi olla jottei se toren näköösesti ees havaannu koko koiraa. Ja vaikka mä sitä kutsuun, niin ei haitannu se teki löyrön loppuhun asti.

hyvähyvähyvä =o)

Hyvää/huonoa harjoituksessa:
Koira oli loistava, keli oli hiano, paikka oli hiano. Huonoa ei tällä erää löyry.

Huomioitavaa ens kerralle:
ilimaasuja ilimaasuja tuloo reenata.