Koirakko:
Anne ja Luka
Paikka:
Keskisenkulma Pirkkala
Olosuhteet:
tuuli (kierteisesti), pimeää, viileä

Harjoituksen tavoite:
Harjoituksen tavoitteena oli hyvät ilimaasut. --> Löyrettäessä maalimiehen Luka tuloo mun etehen istumahan ja minä napsautan liinan kiinni koiran hälyvaljaisiin ja sitte "näytä" ja mennähän maalimiehen työ yhyres. Tällä kertaa aioin myös Lukan tullessa näytölle olla pysähryksis ja kattoa kuinka näytölle tulo sujuu, ku on ollu pari viimestä kertaa niin tahmeeta tuo ilimaasu.

Ohjeet/apuvälineet maalimiehille:
Antakaa Lukalle ykkösnakki, ja kun me tullahan Lukan kaa yhyres, niin saa Lukalle syötellä rauhallisesti, yksi nakki kerrallaan kaikki lopukki nakit.

Koiran toiminta:
Ei menny ollenkaa niinku viimmeksi...Mikä lie tuota koiruutta vaivaa? Naapurin Muskaako se vaan aatteli (naapurissa asusteloo sellaanen ihana neitonen mustaterrieri Muska, jolla oli näihin aikoohin juoksut) Luka ei oo ees syäny ruokaa eikä oikee oo ollu oma ittensä.

No jokatapauksessa. Reenit meni päin peetä, koira löytää oikeen hianosti ukot metsästä ja tehokkaasti, mutta ne ilimaasut ne on päin puota. Ensinnäki koira ei tullut salamana yhyreltäkää ukolta mulle kertomahan et hei oon teheny löyrön, mennähän ny hakemahan ne lopukki nakit. Kyyllä se tuli mut ei niinku ennenvanhaa silleen nopsasti ja tämäkästi. Ja kyyllähän se istuuki ku se tuli näytöölle, mut miksei se tuu niinku hetipian. Luka vaan hiukan eka haahuilee ja on ihan pallo hukas. Mut sitku se tuloo, se istuu hianosit mun etehen ja menöö takaasi maalimiehelle. Ja ny oli sentis erimaalimiähiäki.

Hyvää/huonoa harjoituksessa:
vieraita maalimiehiä reenissä oli oikeen hyvä ja muutenki pitkästä aikaa erilaanen maasto ja piilot.

Huomioitavaa ens kerralle:
 --> hmmm, emmä enää tierä.. Kattohan ny seuraavat reenit, et mulla on paremmat herkut ku maalimiähillä / maalimiähillä ei oo ollenkaa herkkuja / mä kutsun Lukaa tulemahan mun luo kertomahan löyröstä. Josse ny sittekki takkuaa niin mietintähän ihan erimoosia reeniä pariihin otteehin, vois ottaa esimerkkiksi jäläkiä.