Koirakko:
Anne ja Luka
Paikka:
Vesilahti
Olosuhteet:
viileä, tuuleton

Harjoituksen tavoite:
Harjoituksen tavoitteena oli hyvät ilimaasut. --> Löyrettäessä maalimiehen Luka tuloo mun etehen istumahan ja minä napsautan liinan kiinni koiran hälyvaljaisiin ja sitte "näytä" ja mennähän maalimiehen työ yhyres. Tällä kertaa aioin myös Lukan tullessa näytölle olla pysähryksis ja kattoa kuinka näytölle tulo sujuu, ku on ollu pari viimestä kertaa niin tahmeeta tuo ilimaasu.

Ohjeet/apuvälineet maalimiehille:
Antakaa Lukalle ykkösnakki, ja kun me tullahan Lukan kaa yhyres, niin saa Lukalle syötellä rauhallisesti, yksi nakki kerrallaan kaikki lopukki nakit. (ei muuten ollukkaa nakkeja vaan kuivattuja lihapullia ja mulla itellä oli Lukalle jauhelihapiffiä).

Koiran toiminta:
Tosi hianosti meni. Ei voi moittia. Koira toimi niin ku on aina tienny mitä pitää teherä ku maalimies on löytyny. Se teki töitä tuttuun tapaansa tarkasti. Löyrettyään maalimiehen se tuli samantien mun  etehen istumahan --> ei ollu mitään epäselevää. =o)
Paitsi, kun viimmeenen maalimies oli mun siskoo, niin sitäpä ei Lukan mielestä tarvinnu ensi ilimaasta --> liian tuttu maalimieheksi. Luka kävi Tiinalta hakemas kyllä ykkösnamin, mut ku piti tulla mulle kertomahan löyröstä niin ei ku Lukan piti käyrä pissalla ja haistella kaikkea muuta mukavaa. No me mentihin uuremman kerran Tiinan ohi, ja Luka meni uurestaan Tiinalle, oli kuulemma vähä pökkiny kuonolla, jotta eikssulloo enempää nameja. No kyllä se kuiteski päätti, jotta ilimaastahan ny tuoki.



Hyvää/huonoa harjoituksessa:
vieraita maalimiehiä reenissä oli oikeen hyvä ja muutenki pitkästä aikaa erilaanen maasto ja piilot. Ja erinomaista  reeniissä oli kaffeet ja joulutortut, joita Katjan äitee tarjoili =o)

Huomioitavaa ens kerralle:
 --> jos vaan maharollista niin mennähän samaan mallihin, alakuhun mä pysähryn ku Luka on maalimiehellä ja orottelen sen ilimaasua. Ja kaikista paras olisi jos olis vieraita maalimiehiä, ko Lukalle alakaa olemahan nuo sunnuntain ryhymälääset liian tuttuja --> tylsistyy koira pieni. Tai sitten otetahan Lukalle jälkeä välillä niin sen pikkupikku aivot voi sisäistää ilimaasua.