21.10.2007

Koirakko: Anne ja Luka
Paikka: Pinsiön Puuvuori
Olosuhteet: Viileä, tuuleton, hiukan kostia ilima

Harjoituksen tavoite: Lukalle ilimaasua, niin että ohjaaja liikkuu. Lukan löyrettäessä maalimiehet, sen pitää tulla ohjaajan luokse eteen istumaan, vaikka ohjaaja olisikin liikkeessä. Tähän asti ohjaaja on melekeen aina pysähtyny. Ja Lukalla oli tällä kertaa iso etsintä.

Ohjeet/apuvälineet maalimiehille: Antakaa Lukalle ykkösnakki ku se löytää teidät, ja sit ku tullahan yhyres paikalle koira liinassa, niin saa antaa palkinnoksi loput herkut.

Koiran toiminta: Koira toimi tosi hianosti kuten aina. Alakaa olemahan nämä kertomukset toisintoja erellisisä kerroista. Luka on varma etsijä, se köpöttelee polulla ollessa siinä mun eres, ja nuuhkii kaikemmaailman hajuja, mut sitten ku se saa hajun maalimiehistä, niin se pinkaisee tarkentelemahan hajua, ja yleensä aina löytää tosi heleposti maalimiehet. Kun Luka löyti maalimiehet, mä jatkoon kävelemistä, ja koira meinas lähtiä kans haistelemaan muita juttuja, mut se pysähty hetkeksi aikaa kattomahan mua, ja oli sennäköönen, että se mietti ja mietti, et mitäs mun ny pitääkää teherä. No hyvä pohoriskelija Luka on. Sehän tuli siihen lopputulokseen, että tuo emäntä pitää stopata. Eli se tuli mun eteeni, istui hienosti, mä annoon sille namin, ja kytkin liinahan kiinni, sit mentihin yhyres maalimiesten luo.

Hyvää/huonoa harjoituksessa: hyvää oli kiva maasto, koiran toiminta. Varsinki se oli musta hyvää, jotta Luka mietti, sen pikku pikku herneet teki hommia =o) Huonoa oli se, että maalimiehet löytyi niin nopiasti, ja olivat suht helepos paikas.

Seuraavassa harjoituksessa huomioitavaa: lisää ilimaasu reeniä