3.8.2007

Otettihin Lukalle etsintäkokeen omainen reeni perjantaina. Ilima oli lämmin ja erittäin kostea (suorastaan läkähryttävä). Puolentoista hehtaarin alueelle piilootettihin kolome mm:tä. Luka lähti tuttuun tapaansa vauhdilla hommihin. Se teki jälleen töitä koko ajan.... eka maalimies löytyi hyvin, ja Luka tuli ilimaasulle reippaasti. Laitoon liinan koirahan kiinni ja näytä..Minä vein namit mm:lle, ja tällöön Luka pysyi hyvin mm:n luona.Sitten jatkettihin hommia, Luka meni koko ajan nenänsä mukana pitkin erittäin oksaista mettää. Ja se löyti pitkän haeskelun jäläkihi jotaki...Se lompsi mun luo, ja istui tosi hitaasti, se oikeen asetteli peppunsa maahan. Ja mä vähä ihimettelin sen toimia. No aattelin, jotta kyllä se ny ilimaasoo, ja laitoon sille liinan kiinni, ja näytä. Normaalisti täs vaihees, Luka rynnistää kohti maalimiestä, mut ei ny. Se lähti liikkeelle, mut jäi kattomaha mua ja meinas että mä meen erellä, mä sanoon sille, jotta mee vaan, ja se laahusti menemähän. Sitte se pysähty seisoskelemahan. Mä aattelin sitte, jotta oiskohan se ny valeilimaassu. Ja otin liinat pois koiralta ja lähärin eri suuntahan ku koiruus oli menny. No kohta pian "tuomarin" kännykkä piippas, ja mm sieltä viesti, jotta ei se Luka mitää valeilimaassu. Ja me lähärettihin uurestaan sinne, mistä koira oli löyrön teheny. Luka meniki sit uurestaan ettiin mm:stä ja tuli jälleen ilimaasemahan ja tällä kertaa mentiin loppuun asti liinan kans, mut ei se Luka nykkää mitää vauhtia sinne maalimiehen luo pitäny.

Ainut selitys tuolle on se, että Luka oli niin uupunu, ja läkähryksis, että siltä oli veto pois =o( eikä mulla ollu sille vettä mukana, paitsi autos. Taas opittihin jotaki uutta, ota koiralle vesi mukahan ja pirä taukoa.

Viimeestä maalimiestä ei sitte ees lähäretty yrittämähänkää, vaan mä vein Lukan huilaamaan ja juomahan vettä.

Toivottavasti koepäivänä olisi viileä, tuulinen ja pilvinen keli!