20.7.2007, reenit Puuvuorella

Mulla oli tarkootus ottaa Lukalle ilimaasu reeniä. Laitoon nelijä maalimiästä piilohon, ja heirän piti antaa Lukalle, tämän löyrettäessä heirät , ykkös nakki. Kun Luka oli saanu ykkös nakin, sen piti tulla hakemahan mut, istua mun etehen ja sitten liina koiran liiviihi kiinni ja mennään näytölle.

Suunnitelma eteni hyvin, ekan maalimiehen löyrettyä Luka ei tullu päätä pahkaa mulle kertomahan siitä, vaan kävi sivummalla pissalla. Tämän jäläkehen se tuli ja mä kehootin sitä istumahan. Mä en ymmärrä miksei se koiruus istu suoraan siihen mun etehen, vaan se vänkää sille vintturahan, peppu osoottaa yleensä musta katsottuna vasemmalle päin. Onko sillä jokin toispuoleisuus ongelma vai mikä =o) vai eikö se uskalla olla ihan munkaa samoos linjoos? No istuu  nyt kuiteskii. Minä mokelsin sen iesuksen liinan kans. Luka maltoi orotella, jotta mä saan sen liinan kiinni siihen liivihin, no hö, se lipsahtiki irti, ja ku Luka kuuli sen lukon klis äänen se paukkas jo sinne maalimiehen tykö...

Toinen ja kolomas maalimies meni ihan samalla tavoin, paitsi, mä sain liinan kii kunnolla. Nelijäski ukko löytyi torella hianosti, mut Luka tais olla jo väsähtäny (oltihin ennen reeniä jo rämmitty pitkin sitä mettää) ku se tuli mun luo silleen lönkyttämällä.

Mut kyllä tuota ilimaasua ny pitää torella hiua. Ja toinen seikka mikä mulla tuli mielehen, jotta sitäki pitää näköjänsä reenata, että ku nakit loppuu siltä mm:ltä, niin Luka kuiteski pysyys siä mm:llä, niin jotta mäki eherin paikalle. Luka on ny tahtonu jättää ukon sinne ja tuloo mun tyköni. Eli seuraavaan kertaan. Ilimaasua istumalla mun etehen ja mä vien loppunakki purkin mm:lle, jotta koiruus on siä niin kauan jotta mäki pääsen sinne.