4.5.2007

Reenit oli jälleen tutuilla raunioolla Lempäälän hyöttiksellä.

Lukalle oli tarkootus ottaa kaksi maalimiestä, joista toinen on passiivinen koiran löytäessä hänet ja näytön jälkeen antaisi sitten rasiallisen nakkia. Ja toinen antaa ykkösnamin ku Luka löytää hänet ja näytön jäläkehen taas nakkeja.

Eka ukko oli menny piiloon kuorma-auton lavalle, joka siis oli maassa eikä kuorma-auton kyytissä. Lukalla oli heti haju tästä ukosta, se nosti nokkaansa lavalle päin, mutta ku ei heti hoksannu kattoa lavalle, niin kävi kollaamas lavan vieressä olevan mökin. Mutta tuli sieltä nopeasti pois, ja alko hyppiä tuota lavaa vaste, ja kurkki reunan yli, ja näki että sielähän se eksyny oli. Luka hyppi ja kurkki aikansa siinä reunaa vaste, kunnes mä hiukan avustin sitä menemään lavan "matalaan" päähän, josta koiruus pääsi hyppäämähän lavalle. Tämä ukkeli oliki se passiivinen, mutta hianosti Luka tuli heti hänen luotaan mulle kertomaan että on teheny löyrön. Ja päästin sen heti ukkelin työ takaasi saamaan palkkansa.

Toinen ukkeli oliki menny piilohon  linja-auto katoksen alle, joka oli siis kumossa, joten siitä oli kehkeytyny hiano piilo. Luka sai tästäki hajun meleko heleposti, mutta piäntä tarkennusta se teki. Ja ku Luka löyti tämän ukkelin, se sai ykkösnamin, tuli mun tykö, jäi miettimään hetkoseksi. Se mietti ja haisteli niitä ihimisä, jokka seisoskeli mun takana, ja kävi sitte siä piilolla tarkistaas, et eikös se eksyneen haju ollukki se. Ja tuli sitte mulle kertomaan löyröstä. Tämän jäläkehen mentihi ukkelilta hakemaha herkkuja.

Luka on nyt mun mielestäni edistyny tosi hianosti tuon näytön kanssa, se istuu lähes tulukohon mun eteeni ku tulee ilmaisulle. On aika luottavainen olo jälleen Lukan kans. Kesäkuussa häämöttää meillä eka etsintäkoe. Ai että rupiaa jännittämähän.