18.5.2007

Oli ihanan lämmin reeni-ilta Heposuontiellä. Lukan mielestä ei varmahan ollu niin mukavaa, alakaa olla koiruuksilla tukalat oltavat näin kesällä. Täytynee käyrä ennen reeniä uittamas Lukaa.

No joo. Lukalle oli tarkootus ottaa kaksi maalimiestä eri aikoohin. Toinen maalimies olisi koko ajan passiivinen, ku Luka käy hänen luona ja näytön jälkeen minä antaasin namipurkin maalimiehelle. (tämä ihan koetta silimällä pitäen). Ja sitte vastapainoksi toinen maalimies suoranpalakan.

Lukalla on nykyään tapana, ku sille laittaa liivit, niin tosiaan heti lähtiä hommihin =o) Tosi hianoa. Nykki se otti koko ajan ilimavainua, ku sille puki liivejä päälle, ja sitten se lähtiki tosi nopiaa hakemaan maalimiestä ku oli liivit saatu puettua. Luka teki hommia tosi hyvin, paikansi maalimiehen hienosti, joka oli piiloutunut alas rinnettä mentäessä sellaasehen "kolosehen". Luka lähti maalimieheltä tosi hyvin mun luo ja oli hetken mun edessä ja mietti että  mitäs ny pitikää teherä...No mä jouruun sille sanomahan että istu, höh. Sitte ku se istu mun etehen niin minä annoon yhden nakin, ja pölijä sanoon, että näytä. Enkä hoksannu laittaa käressäni olevaa liinaa koirahan kiinni. Noooo, ei sitä aina voi kaikkia muistaa.

Toinen maalimies oli tällä välin juossu piilohon ja Luka lähtiki tosi reippaasti uutta ettimähän. Sekin löytyi aika heleposti (kyllä tuon koira nenukka toimii hyvin). Sieltä se saiki sitten suoranpalakan, kuten käsikirijootukses oli ollu.

Reenit meni kokonaisuudessaan kivasti. Mutta, nyt täytynee skarpata tuon ilimaasun kans. Sitä hiotahan ja hiotahan, kunnes se on Lukalla niin korvien välissä jotta. Nyt on kuiteski testattu se, että koira lähtee maalimiehen luota mulle kyllä kertomaan löyröstä, vaikkei sitä ykkösnamia saakkaa. Ja uutena testattu myöskin se, että maalimies ei anna namia, muutaku sitte ku mä tuun paikalle.

Eli mun tarttee nyt saara Luka istumaan näytölle tullessa suoraan mun etehe. Nykki jos tuo otus istuu mun näytölle tullessa, ni se istuu hiukan sivulle. Kuhan nyt saan ees sille taottua päähän sen istumisen.